De werkzaamheden van een SEO specialist

 

het schrijven van waardevolle inhoud, zodat mensen graag een link naar uw website willen leggen
…en vele anderen die in het 6e hoofdstuk aan bod komen.

Witte hoed vs. zwarte hoed vs. zwarte hoed vs. grijze hoed SEO

Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist.

Zwarte hoeden versus witte hoeden hebben hun oorsprong in westerse films. Het is net als slechteriken versus goeden. Maar neem deze woorden niet te serieus. De meningen over beide SEO benaderingen verschillen vaak van elkaar.

Zwarte hoed SEO is een set van onethische praktijken om de rangschikking van een website in de zoekmachine resultaten pagina te verbeteren. Ze zijn ontworpen om zoekmachines te beïnvloeden zonder rekening te houden met de menselijke factor.

Zwarte hoed SEO kan u naar de top van de SERP in een korte tijd, maar zoekmachines zal waarschijnlijk straffen en verbieden de website vroeg of laat.

Lijsten van inbreukmakende praktijken kunnen worden gevonden in de Webmaster richtlijnen van Google of Bing’s Webmaster richtlijnen.

De witte hoed SEO is een reeks ethische technieken die zich aan de richtlijnen en de regels houden. De basisdelen van witte hoed SEO zijn:

kwaliteit en relevante inhoud
algemene website optimalisatie
linkbuilding
White hat SEO is een lange termijn strategie gericht op het verbeteren van de gebruikerservaring. In het algemeen wordt een goede man zijn in de wereld van SEO beschouwd als de juiste richting.

Er is ook een term genaamd de grijze hoed SEO, een praktijk wanneer u minder risico’s lopen in vergelijking met de Black hat technieken. Grijze hoed technieken zijn niet duidelijk gedefinieerd door Google, zodat u duizenden website gebruikers te winnen, terwijl niet wordt bestraft of verloren al uw rankings een dag na.

In het algemeen wil je Google niet tot je vijand maken.

Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist.

Zoekmachines
In het 2de hoofdstuk van deze SEO-gids leert u hoe zoekmachines werken, hoe mensen ze gebruiken en welk type zoekopdrachten ze indienen. We bekijken de technische achtergrond van Google.
Laten we eens goed kijken naar de zoekmachines en wat zijn de meest typische rangschikkingsfactoren waar u zich op moet richten.

Hoe zoekmachines werken
Zoekmachines bestaan uit drie hoofdingrediënten:

Kruipen
Indexering
De resultaten plukken
Het proces verloopt als volgt:

Kruipen
Kruipen of spinnen betekent het scannen van de website, de secties, inhoud, trefwoorden, kopjes, hyperlinks, afbeeldingen van duizenden kleine bots. Alle gegevens die op de website te vinden zijn, worden gecrawld.

Crawlers detecteren alle hyperlinks op een website die naar andere websites verwijzen. Vervolgens worden die pagina’s steeds opnieuw doorzocht om nieuwe links te vinden. Bots kruipen regelmatig over het hele internet om de gegevens bij te werken.

Indexering
Zodra de website is gecrawld, vindt de indexering plaats. Stel je de index voor als een gigantische catalogus of een bibliotheek vol websites van over de hele wereld. Het kost meestal enige tijd om een website te indexeren. Onze ervaring leert dat het 1 tot 10 dagen duurt.

Pro tip: U kunt controleren welke pagina’s van uw website al geïndexeerd zijn door gebruik te maken van deze zoekmachine: site:domain.com

Bovendien, elke keer als het veranderd is, scant onze goede vriend het opnieuw. Houd er rekening mee dat de updates op de website niet zichtbaar zullen zijn in de zoekmachines totdat ze geïndexeerd zijn.

De resultaten kiezen
De resultaten zijn van cruciaal belang voor zowel ontwikkelaars als gebruikers. Zodra de internetgebruiker een zoekopdracht indient, graaft de zoekmachine in de index en haalt de zoekmachine de bijbehorende resultaten eruit. Het is een proces om de query te vergelijken met miljarden websites op basis van verschillende algoritmes.

Bedrijven met zoekmachines (Google, Microsoft, Yahoo!) houden de exacte berekeningen van hun algoritmes in het geheim. Toch zijn veel rangschikkingsfactoren bekend.

Rangschikkingsfactoren
De meeste van deze factoren zijn bewezen, maar sommige zijn slechts speculaties of zelfs mythen. Bovendien zijn sommige factoren belangrijker dan andere. Cyrus Sheppard van Zyppy maakte een mooie lijst van Google ranking factoren.

Je hoeft niet alle rangschikkingsfactoren uit je hoofd te kennen om SEO te leren, maar het is goed om in ieder geval een basisoverzicht te hebben.

Een van de belangrijkste factoren, het backlink profiel is gebaseerd op het aantal en de kwaliteit van de backlinks die naar een website leiden. Het is een zeer vereenvoudigde kijk op de Google-aanpassing van de autoriteit van de website. Elke backlink is in principe een analogie van een academische citatie.

Enkele andere belangrijke rangschikkende factoren omvatten (in geen bepaalde volgorde):

gebruik van relevante trefwoorden en zinnen
HTTPS
linkrelevantie
grammatica en spelling
actuele autoriteit
sociale verdeling
domeintijdperk
AMP
paginalayout
Rangschikkingsfactoren kunnen worden onderverdeeld in SEO-factoren op de pagina (inclusief technische SEO) en linkbuilding of off-page SEO-factoren.

Snelle tip: Controleer het domein autoriteit van uw of een andere website om de sterke en zwakke punten te vinden.

Hoe mensen gebruik maken van zoekmachines
Om samen te vatten: Het belangrijkste punt van SEO is de

https://ralfvanveen.com