De digitalisering maakt veel handelingen een stuk gemakkelijker. In de huidige samenleving kan iedere, opkomende vraag direct worden opgezocht worden op het internet. Vroeger zou men een bezoek aan de bibliotheek moeten brengen om de kennis op een specifiek gebied te verbreden. Ook in het bedrijfsleven wordt de digitalisering op steeds meer vlakken toegepast. Om het zowel de klanten als medewerkers gemakkelijker te maken, worden veel handelingen geautomatiseerd. Onder meer het aanmelden hoeft niet meer aan de receptie. Aanmelden verplicht Volgens de normeringen ISO-9001, ISO-22000 en HACCP zijn bedrijven verplicht een logboek bij te houden van de bezoekers. Aan de hand van het logboek is aan te tonen hoe laat bezoekers het pand betraden en verlieten. Daarnaast is te zien wie en hoeveel personen in het pand aanwezig zijn op dat moment. Zoals de naam al aangeeft, doelt de bezoekersregistratie enkel op de bezoekers. In geval van nood zal het bedrijf in staat zijn alle bezoekers geordend en veilig naar buiten te leiden. Dankzij de bezoekersregistratie is gemakkelijk te bepalen hoeveel bezoekers zich in het pand bevinden tijdens de ontruiming. Digitale registratie Aan de hand van een digitale receptie is het mogelijk de bezoekersregistratie te voltooien, zelfs bij een onbemande receptie. De bezoekers zullen voorafgaand aan de afspraak een e-mail krijgen met informatie, waaronder een routebeschrijving, parkeergelegenheid en niet te vergeten: de QR-code. Door de QR-code te scannen bij de digitale receptie kan de bezoeker zich binnen enkele seconden aanmelden. |
http://economy.nl |