Image on a mirror
Image default
Aanbiedingen

Welke fouten marketeers en bazen maken in hun werk

internet marketing

We zijn allemaal niet zonder zonde. Iedereen heeft soja-niveaus van incompetentie in het bedrijf dat ze doen. Dit artikel beschrijft precies de fouten die een groot aantal marketeers van verschillende bedrijven in verschillende bedrijfstakken maken. Maar dat is niet alles. Er zijn meer bazen! Ze zijn niet vanuit de hemel tot ons gekomen en vergissen zich daarom ook voortdurend.

Marketeer fouten

In crisissituaties komt het marketingberoep onder allerlei aanvallen van topmanagement, bazen en bazen! Hiervoor zijn verschillende redenen, ook objectieve. Marketingfalen is onvermijdelijk.

Er zijn minstens drie redenen voor deze marketingzwarte gaten:

Ten eerste de verkeerde volgorde van marketingacties van marketeers en het gebruik van een verouderd marketingmechanisme (er is geen innovatieve combinatie van conventionele marketingtools). Van hieruit wordt een product ontwikkeld dat de consument niet nodig heeft.

Ten tweede is er geen creatief marketingteam. “Personeel is alles” – deze formule is altijd relevant. De meeste marketeers zijn niet thuis in de volgende zaken: traditionele marketingonderzoeksmethoden, ideeën vinden voor een bedrijf, nieuwe producten of diensten ontwikkelen, optimale prijsstelling, segmentatie, distributiekanalen, distributie zelf, merkconcepten ontwikkelen, merkbeheer en complexe marketingcommunicatie.

Ten derde, de verschillen in de mentaliteit van marketeers. Afhankelijk van het soort denken (strategen of creatievelingen) voeren marketeers bepaalde acties uit die het begin kunnen zijn van ‘globale’ fouten in onderzoek:

Marketingstrategen gebruiken de realiteit van ervaringen uit het verleden, opgedane kennis, ze houden rekening met fouten uit het verleden. Strategisch ingestelde marketeers volgen opkomende kansen en de belangrijkste ontwikkelingstrends van de onderzochte markten (industrieën) voor een beter begrip – waar gaat het bedrijf naartoe?

Marketeers met creatief denken zijn in de praktijk innovators, ze combineren op een nieuwe manier de bestaande (en vroegere) trends in de ontwikkeling van de bestudeerde markten (industrieën) en creëren nieuwe ideeën.

Hoe kan de mentaliteit van een marketeer het uitvoeren van marketingonderzoek beïnvloeden?

Het antwoord is de houding van marketeers tegenover risico’s!

Strategische marketeers nemen risico’s (kies uit verschillende mogelijkheden) wanneer dit het meest voordelig is voor het bedrijf. Maar het kan vandaag winstgevend zijn, en morgen zal er een nieuwe technologie verschijnen en zal alles “de pijp in vliegen”.

Creatieve marketeers nemen risico’s voor een gevoel van nieuwheid. Het gevoel van nieuwheid van een marketeer betekent niet dat consumenten zich nieuw zullen voelen.

Beiden zien misschien niet de werkelijke stand van zaken op de gekozen markt en maken veel fouten. Welke uitgang?

De uitweg is voor balans, om een ​​paar marketeers te vinden met verschillende soorten denken, of één, maar met zowel strategisch als creatief denken (deze mensen nemen bewust risico’s, trekken de juiste conclusies en kunnen in hun verbeelding de complexiteit van marketingtaken overstijgen). Hoewel deze “supermarkten” niet immuun zijn voor fouten.

Boss fouten

Fout # 1. Subcrustal wantrouwen jegens marketeers. De meeste bedrijfsleiders zijn niet blij met de analytische vaardigheden en het zakelijk inzicht van hun marketeers. Op basis hiervan wordt duidelijk dat zij de “extreme” zijn in het geval van een mislukte ontwikkeling van bedrijfsprojecten. Er kan veel aan hen worden toegeschreven (zoek geen rietje, baas!), Vooral omdat het idee van bedrijfsdirecteuren over marketeers nogal tegenstrijdig is. In het geval van mislukkingen overwegen marketeers (als het niet zijzelf zijn):

  • Extreem ongedisciplineerd.
  • Uitgaven van budgetten.
  • Met opgeblazen verwaandheid.
  • Moeilijk te controleren.
  • “Gek.”

En hoe zit het met de bazen zelf? Met hun onuitwisbare vertrouwen in hun eigen intuïtie?

Fout # 2. Een onuitwisbaar geloof in de eigen intuïtie. Deze overtuiging kan goed werken, maar niet voor de overgrote meerderheid van leiders of ondernemers. De beslissing is in ieder geval het meest correct als je intuïtie gebruikt op basis van informatie (kennis), ervaring en analyse. Analyse kan geen kwaad.

Na een intuïtieve formulering van het idee van een toekomstig product (of bedrijf), rijst de vraag of het bedrijf in staat is om dit idee in principe te realiseren. We hebben waarheidsgetrouwe informatie nodig.

Het is noodzakelijk om de toestand van de branche en de markt te analyseren en te bepalen welke positie uw bedrijf in deze branche inneemt. Dit soort analyses doen is een axioma voor productontwikkeling.

Volgens onderzoeksbureau Hopkins & Bailey zijn de redenen voor het mislukken van nieuwe bedrijfsprojecten dus:

  • onvoldoende marktanalyse – 45%;
  • productdefecten – 29%;
  • gebrek aan effectieve marketingactiviteiten – 25%;
  • buitensporig hoge kosten – 19%;
  • acties van concurrenten – 17%;
  • gebrek aan ondersteuning bij het introduceren van een product op de markt – 14%;
  • productieproblemen – 12%;
  • andere redenen – 24%.

Een aantal onderzoeken (Booz, Allen en Hamilton (1982), Cooper RG (1988), Twiss B. (1989), Edgett S., Shirley D., Forbes G. (1992)) lieten vergelijkbare resultaten zien, volgens welke de belangrijkste factoren succes zijn:

  • superioriteit van goederen ten opzichte van concurrenten;
  • sterke marketingoriëntatie;
  • gebruik maken van het synergie-effect (combinatie van technologische en niet-technologische innovaties en bedrijfscapaciteiten);
  • naleving van de doelstellingen van de organisatie;
  • een effectief systeem voor de selectie en evaluatie van projecten;
  • effectief productbeheer en -controle;
  • aantrekkelijkheid van markten;
  • toegang tot bronnen;
  • de ontvankelijkheid van de organisatie voor innovatie.

Tegelijkertijd heeft Cooper R.G. Op basis van een onderzoek naar de redenen voor het succes en falen van 195 industriële producten, identificeert hij drie belangrijke succesfactoren:

De superioriteit van een product ten opzichte van zijn concurrenten, dat wil zeggen de aanwezigheid van zijn onderscheidende eigenschappen die bijdragen aan een betere perceptie door de consument.

De marketingkennis van het bedrijf, d.w.z. een beter begrip van de markt, het klantgedrag, de snelheid waarmee een nieuw product wordt geadopteerd, de duur van de levenscyclus van het product en de omvang van de potentiële markt.

Hoge synergie tussen R&D en productie, d.w.z. beschikbaarheid van technologische knowhow.

Succespercentages voor producten die hoog scoren op een van deze factoren zijn respectievelijk 82%, 79% en 64%. Producten met een hoge score op alle drie de factoren hebben een slagingspercentage van ongeveer 90%. “

https://www.webdeveloper.today/2022/04/using-shadow-dom-for-cookies-consent.html

https://webdevelopmentapp.com/nl/online-marketing.html