De toegevoegde waarde van diensten

Sinds jaar en dag bestaan er al bedrijven die zich focussen op het verlenen van diensten aan andere bedrijven, vaak met het doel om hen werk uit handen te nemen en het zelf efficiënter en sneller te doen dan het dit bedrijf het zelf had kunnen doen. Op deze manier is het voor beiden een win-win situatie: het bedrijf hoeft het zelf niet te doen, terwijl de dienstverlener erin gespecialiseerd is en het daardoor snel kan doen.

Dat diensten niet nieuw zijn is geen nieuws, maar de laatste tijd vind er een ware wildgroei plaats. Zo zijn er talloze traditionele dienstverleners als schoonmaakbedrijven, boekhouders en consultancy bureaus. Maar er zijn ook steeds meer bedrijven die een ander soort diensten gaan aanbieden. Geen diensten die een bedrijf niet wilt uitvoeren of die vaak veel expertise vragen, maar diensten die ervoor zorgen dat een bedrijf zich op niets anders hoeft te focussen dan de kerntaak.

Een goed voorbeeld van zo’n bedrijf is telefoonopname. Dit bedrijf biedt verschillende diensten aan met verschillende mogelijkheden, waaronder de telefoondienst. Bedrijven die gebruik maken van deze dienst hoeven zelf helemaal niet meer bezig te zijn met het beantwoorden van telefoontjes van klanten of potentiele klanten en hoeven zich tijdens een vergadering of drukke werkdag geen zorgen te maken dat ze een telefoontje mislopen van een vooraanstaande leverancier of partner.

Het voordeel voor het bedrijf is dat zij zich kan focussen op hetgeen zij het beste in is, of dit nou een andere dienst of een product is maakt hierbij geen verschil. Zo kan het bedrijf zich bezighouden met haar eigen groei terwijl de medewerkers van bizziphone zich bezighouden met de telefoondienst en dus de binnenkomende telefoontjes, zodat het bedrijf zelf zich hier zelf helemaal niet druk over hoeft te maken. Een perfect voorbeeld van een nieuw soort dienst met toegevoegde waarde voor de afnemers!

http://bizziphone.com/