Het koolhydraatarm dieet

Door de jaren heen ontstaan er steeds meer verschillende soorten diëten. Een populaire daarvan is het koolhydraat arme dieet. In dit dieet probeer je zo min mogelijk koolhydraten te eten. Het koolhydraat arm dieet moet niet verward worden met het keto dieet. Hierbij elimineer je alle koolhydraten uit je dieet en vervang je ze voor vetten en dat zorgt ervoor dat je lichaam in ketosis gaat.  Bij een koolhydraatarm dieet eet je minder koolhydraten. Volgens veel experts is dit een gemakkelijke manier om af te vallen omdat je de koolhydraten moet vervangen voor vetten en eiwitten. Eiwitten laten je langer vol zitten en zorgen voor een hoger thermo effect in je lichaam wat er voor zorgt dat je meer calorieën verbrand.  In deze blog gaan je vertellen wat het dieet inhoud en wat de voor- en nadelen zijn.

Tijdens een koolhydraatarm dieet kan eet je nog steeds koolhydraten, maar een klein aantal. Meestal ligt het gemiddelde op z’n 50 tot 130 gram koolhydraten per dag. Dat is dus nog best wel wat koolhydraten. Als je het vergelijk met een ketogeen dieet, waarbij je maar maximaal 50 gram koolhydraten mag eten.  Volgens de gezondheidsraad wordt er aangeraden om minimaal 40 tot 70% van je voeding uit koolhydraten te halen. Koolhydraten zijn essentieel voor energie in het menselijk lichaam.  Bij een normaal dieet komt dat neer op z’n 200 tot 350 gram koolhydraten. Als sporter wil je ook je aantal koolhydraten zo hoog mogelijk houden voor energie.

Het doel van een koolhydraatarm recepten is om je bloedsuikerwaarden te verbeteren. Het is dus naast het afvallen het doel om diabetes type 2 tegen te gaan.  Voor een koolhydraat arm dieet hoef je niet speciaal naar een diëtist Gelukkig zijn er online verschillende diëten van bekende diëtisten.  Zo is het Atikins dieet erg populair en wordt het gevolgd door veel mensen.

https://verdify.nl/